תובנה מהפרשה: "הקב"ה צריך את העבודה של כל אחד מאתנו"

    נתי קאליש No Comments on תובנה מהפרשה: "הקב"ה צריך את העבודה של כל אחד מאתנו"

    כמידי שבוע בתכנית 'מהדורת הבוקר" של סוף השבוע משוחחים המגישים איתי גדסי ויענקלה פרידמן עם הרב צבי אריה אדלר ר"מ במדרשה החסידית בביתר עילית | השבוע הרב הסביר בשיחה הפסוק 'והמלאכה הייתה דיים לכל המלאכה לעשות אותה והותר' שנאמר לגבי התרומות למשכן והעלה ממנו תובנה מחזקת לעבודת ה' הפרטית של כל אחד ואחד

    צילום: דוד קליגר
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: דוד קליגר

    כמידי יום חמישי בתכנית "מהדורת הבוקר" בהגשת איתי גדסי ויענקלה פרידמן מתארח הרב צבי אריה אדלר ר"מ במדרשה החסידית בביתר עילית, ושוחח אתם על תובנות לחיינו מפרשת השבוע.

    בפתח התכנית איחלו גדסי ופרידמן ברכת מזל טוב חמה ולבבית לרב אדלר לרגל אירוסי בתו השבוע עם החתן החשוב יוסי פקשר מבחירי ישיבת "חיי תורה" בביתר עילית.

    הרב אדלר: "לאחר שהפרשות הקודמות עסקו בתרומת בני ישראל למשכן, בפרשה שלנו מסופר שאמרו למשה רבינו שיש כבר יותר מידי תרומות, ומשה רבינו ציווה להפסיק את ההתרמה למשכן, והתורה מסכמת את זה ואומרת: "והמלאכה הייתה דיים לכל המלאכה לעשות אותה והותר" אמר הרב.

    "האור החיים הקדוש שואל על הפסוק הזה" ממשיך הרב אדלר, "לכאורה זה שני דברים סותרים, מהמילה "דיים" אנו מבינים שהיה בדיוק מספיק תרומות, ומהמילה "והותר" משמע שהיה תרומות מיותרות" שאל הרב.

    "מהתשובה לשאלה זו, אנו לומדים מסר חזק מאד לעבודת השם של כל אחד ואחד מאתנו" הסביר הרב, האזינו לשיחה המלאה:



    0 תגובות